Friforms modellering består utav flera olika modellerings tekniker så som polygon modellering, yt modellering och digital skulptering. Användningsområdet kan vara allt från realtids renderingar i en spelmotor, rendera fotorealistiska stillbilder och film och skapa modeller för 3d-utskrift.

  • Organiska och avancerade ytor
  • Större kontroll över färgsättning

En digital 3d-modell består utav flertal platta ytor i olika storlekar som bygger upp modellen. För att skapa en mjuk och följsam yta måste ett flertal små platta ytor kopplas samman förr att ge illusionen av att den exempelvis är rund. Fördelen är att man har större kontroll över ytans form men detta medför också att filerna lätt växer i storlek.

Slutgiltiga filformatet vid friforms modellering blir STL, FBX eller OBJ.

Ditt namn: (obligatorisk)

Din e-post: (obligatorisk)

Telefonnummer:

OBS! Max storlek på fil är 95 MB!
Bifogad Fil: ( 3DS, WRL, OBJ, SKP, STL, DWG, STEP, FBX, PDF, JPG och PNG)

Ditt meddelande